Apa Yang Terkini

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka Semua. Kah kah kah!!

Lintas Lalu Ke Parlimen

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka!!

Sunday, September 9, 2007

FRU Rakyat Babi

FRU Rakyat Babi...(FRU, Rakyat dan Babi)

3 perkataan yang nak sperm sentuh kali ni.. semalam sperm difahamkan belaku kekecohan di Batu Buruk Terengganu. Pertembungan antara Puak FRU dan orang awam. Khabarnya kekecohan timbul pabila pentas khas untuk ceramah umum diganggu dan hendak diobohkan oleh pihak tertentu.

Gas pemedih mata turut memainkan peranan serta peluru hidup dan semburan water canon sebagai pelakun tambahan. Khabar angin turut bertiup kencang menyatakan 2 insan tercedera parah dan masih dalam rawatan hospital.

Turut terbabit dalam kejadian malam semalam adalah jalan raya yang kononnya punca kemarahan rakyat. Mana taknya, nak balik ke rumah sendiri pun tak boleh sebab jalan dah ditutup dengan papan kenyataan polis pihak FRU.

Kalau diikut rencana Malaysia minggu ini yang membabitkan pihak polis & FRU satu fenomena unik timbul. Di Melaka contohnya baru-baru ini polis tidak bertindak keras terhadap pemternak babi Melaka malah berundur.

Semalam pihak polis terbabit dalam kekecohan dan hari ini Najib Razak menyatakan pihak polis boleh bertindak keatas semua parti termasuk UMNO, MCA dan MIC atau semua parti kompenen KERAjaan.

Soalan!!
Mengapa menteri pertahanan perlu menyatakan demikian? Kenapa tidak ketua polis negara?
Adakah kerna Najib adalah menteri pertahanan maka beliua harus berkata sebegitu? Bukankah itu tandanya polis dibawah kuasa KERAjaan? Dan adakah polis tidak dapat arahan dari KERAjaan untuk bertempur dengan babi kerna takut kena samak atau takut dengan tauke babi tu sendiri?

Sperm tetap berdendam dengan pihak polis. Pada sperm mereka bukan Polis Di Raja Malaysia tapi Polis Raja Di Malaysia. Sperm takkan berdiam diri. Kau ibarat Kondom yang menghalang Sperm dan rakan-rakan untuk menghampiri Ovum.

No comments: