Apa Yang Terkini

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka Semua. Kah kah kah!!

Lintas Lalu Ke Parlimen

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka!!

Thursday, February 21, 2008

Mengapa Pula...

Jangan kritik Kami lagi..!!



Begitulah lebih kurang maksud dan nada Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Rais Yatim baru-baru ini dan disasarkan kepada blogger-blogger seperti kami.

Mengikut ulasan dan kupasan putri sulung Mantan Pedana Menteri kita didalam blognya mengapa blogger tidak harus mengkritik kerajaan sedangkan ramai antara blogger di Malaysia...! dikalangan pengkritik. Dan mereka ini pula terdiri dari latar belakang yang menawan.

Jika Rais Yatim berhasrat untuk menuju tetap kearah blogger yang kurang cerdik dalam arena politik-Shit Malaysia...! seharus beliau mengabaikan atau menghiraukan. Kononnya dakwaan beliau ia tidak mencerminkan budaya Malaysia.

Jadi budaya manakah yang boleh mengkritik, menegur salah-laku yang ketara, mengkondem, menunjuk itu salah-ini betul dan pelbagai lagi?

Atau beliau gusar jika budaya Malaysia diselimuti dengan budaya islam yang membolehkan sesiapa sahaja menegur jika timbul kepincangannya?

Jika itu tidak boleh, ini tak boleh, dimanakah bukti pengudi berdaulat? Ataupun mungkin kerajaan parti pemerintah mengamalkan sistem pengundi terikat yang kononnya DEMOkrasi?

Bukan tujuan sperm untuk mengungkit kisal silam yang hampir lapuk dek sejarah tetapi sekadar imbasan dan pastinya semua pernah mendengar Parti pemisah UMNO atau lebih dikenali dengan "Semangat 46" (s-46) satu ketika dahulu.

Bukankah asal kejadian parti ini yang kononnya ingin membuktikan perjuangan asal tertubuhnya UMNO dan berpunca dari ketidak-puasan pentadbiran MAHA-thir serta s-46 dilihat sekutu rapat PAS untuk menjatuhkan EMpaYER MAHA-thir dan perang strategi tertumpu pada 2 parti s-46 dan UMNO.

Banyak kritikan yang terdedah dengan bahaya radio-aktif-fast ditujukan tepat kearah UMNO, dan salah seorang ahlinya terdiri dari Rais yatim sendiri.

Kita jua didedahkan oleh pengasas S-46 iaitu KULI yang menyatakan UMNO parti politik haram kerna tak berdaftar. Dan dengan kritikan tersebut maka berdaftarlah parti haram.

Jadi, mengapa tidak boleh kritik?

p/s=sperm selalu dikritik secara tegar dan mengkritik secara tegar.

No comments: