Apa Yang Terkini

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka Semua. Kah kah kah!!

Lintas Lalu Ke Parlimen

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka!!

Thursday, March 27, 2008

Lagi Isu Politik Dalam Dunia Sukan




Natang arr...Politik, Politik jer larr. Uak mender campu aduk ekk.. Natang nguh..

Tuhlah yang bermain dalam fikiran Sperm pada malam minggu baru nih selepas house-mate Sperm infokan yang Chelsea vs Pilihan Malaysia selepas dia tengok Sport-Center versi asia.

"Comfirm tengoknyer nih...hehehe" Sound dari house-mate Sperm, manakala sperm plak hanya mampu tersengeh sinis. Dalam kepala Sperm terbayang satu lagi isu panas bakal jadi sensasi. 2 orang penting dalam Chelsea akan terbabit dalam hal nih.

Dalam penghujung 90-an dunia sukan tanah-air dicampur adukkan dengan politik berikutan dengan kejohanan kriket dunia. Maybe waktu bley dikira kes berat larr kot sebab satu team Israel turun ke Malaysia. Kalu sebut Israel dah tentulah sinonim dengan kaum yahudi.

Okey tuh kisah lama buat apa kita bukak balik.

Jadi timbul persoalan dalam benak Sperm. Benarkah negara kita negara islam? Atau negara kita ni memang negara islam, ISLAM HADHARI. Point Sperm simple jer dan mungkin sebab tu larr kot terjadinya pekara terlepas pandang.

Kalau diikutkan sukan tidak ada kaitan dalam politik dan sukan itu bebas dari politik tetapi sejak kebelakangan ini seakan semakin parah campur-aduk politik didalamnya. Sperm agak kesal apabila pihak FAM seakan tidak prihatin dalam isu ini. Bukan bermaksud Sperm tak berminat dengan pasukan Chelsea atau Anti-Yahudi yang Xtremis tetapi pekara sebegini sepatutnya pihak FAM lebih peka.

Apa gunanya jika belajar keluar luar negeri dan perkahwin dengan orang ternama dan dapat pulak jawatan besar dalam FAM tetapi tak bley pikir pekara sekecil ini. Mungkin ia kecil bila 2 orang yahudi dalam TEAM tetapi jika tidak diteliti dan dikawal pasti ia jadi lebih parah.

Apakah ini dinamakan meraih keyakinan rakyat terutamanya golongan muda yang sudah tidak percayakan barisan KERA-jaan. Dengan kemasukan team Chelsea ke Malaysia Sperm anggapkan sebagai satu lagi taktik mencari pengaruh selepas tsunami politik. Sperm tak berniat nak hampakan ribuan peminat Chelsea di Malaysia tetapi hakikatnya FAM telah mempersendakan dan memperlekehkan satu harapan yang besar kepada sebilangan rakyat Malaysia. Dan bila pakatan pembangkang mendapat isu ini dah pasti ia akan menjadi lebih hangat. Dan dengan itu pasti ramai yang akan cuba menghentam pembangkang dengan isu yang dianggap kecil.

Yahudi bai, yahudi.. Dah tentu peminat Chelsea akan berdelima dengan isu ini. Tetapi sperm tetap berharap Chelsea dapat datang ke Malaysia tanpa 2 orang yahudi ni. lagipun Sperm pasti Pure penyokong Chelsea pun tak kesah kalau 2 orang tak datang.

2 comments:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Perfume, I hope you enjoy. The address is http://perfumes-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonymous said...

All pizza places of USA http://pizza-us.com/california/Costa%20Mesa/South%20Coast%20Pizza%20Parlors/92627/

Find your best pizza.