Apa Yang Terkini

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka Semua. Kah kah kah!!

Lintas Lalu Ke Parlimen

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka!!

Friday, February 13, 2009

Raja Jahat!!


cari tangkap dan dakwa aku!!

Sedang sedap sperm menghirup air kegemaran dipagi hari yang rahmat, sperm diajukan satu soalan sinis dari kawan2 sperm..

"ko memang anti raja ekk, nak-nak plak raja melayu ekk, yer ekk?"

Nyaris tak tersembur air teh tarik mapley ikut hidung, kalu tak mau haru-biru sperm pagi tadi.

"yer, napernyer? jeles?" jawab sperm sambil cover air yang nyaris tersebut dari hidung.

"naper ekk ko anti raja?"

---------

Waktu zaman sperm kecil2 dulu sperm sokmo dok dengar cerita-cerita melayu baik citer dongeng mahupun sejarah dan cerita itu senantiasa segar dalam kepala otak sperm ni. Dan antara cerita yang boley larr dikatakan mendapat rating tertinggi adalah cerita raja bersiong yang menceritakan kisah raja yang zalim.

Antara cerita lainnya pula kisah Jebat durhaka pada rajanya yang kadang2 sperm konfius raja ker sultan?

Begitu jua dengan kisah bawang puteh dan bawang merah, walaupun kita dengar sekan rajanya baek tapi kenapa harus menyalah-guna kuasanya sebagai raja. Sperm jua sering menonton wayang Lanchang kuning, Mahsuri dan pelbagai lagi kesah al-riwayat melayu lama dan semuanya berimejkan raja yang jahat!!

Semakin sperm membesar semakin sperm mengkaji asal legenda purba dan ada setengahnya dah diputar-belitkan dan selebeynya hanya simbolik untuk golongan klas bawahan.

Apapun pada sperm majoriti raja ditanah melayu yang bergelar m'sia kini adalah raja yang sangat mudah dipersenda oleh golongan pengampu dan hampir kesemuanya raja itu BODO!!

---------

POLIS RAJA DIMALAYSIA

No comments: