Apa Yang Terkini

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka Semua. Kah kah kah!!

Lintas Lalu Ke Parlimen

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka!!

Saturday, August 11, 2007

10 Soalan Untuk Bloggers Umno

Sperm semakin binggung. Pelbagai persoalan yang timbul sehingga terasa bagai malaysia ini tidak selamat.

Soalan saya yang pertama mengapa pemimpin tertinggi bercuti ke australia sewaktu mesyuarat raja-raja baru ni?

kedua mengapa beliau bercuti keluar negara sedangkan kempen cuti-cuti malaysia dan TMM belum pun lagi selesai?

ketiga akta keselamatan dalam negeri (isa) diwujudkan untuk tidak mencetus pekara yang mampu mengugat perpaduan negara atau mengoyangkan perpaduan pemerintah?

keempat mengapa diteruskan jua projek WPI yang jelas bahawa ia terdedah kepada acaman luar terancang?

kelima mengapa harus rmk-9 diteruskan dalam sektor pertanian sedangkan ramai yang menganggur adakah untuk mengalakkan mereka ini untuk menceburinya dan dalam masa yang sama rakyat hilang perkerjaan kerna diisi dengan buruh asing yang sanggup dibayar murah? adakah ia sebenarnya berkaitan?

keenam graduan lepasan universiti ramai yang menganggur dan dibebani dengan "hutang PTPTN" dan dalam masa yang sama golongan ini dikempen untuk menceburi dalam bidang perniagaan dengan pelbagai skim "pinjaman" khas untuk golongan ini jua mampukah mereka mengharungi dengan tanpa sebarang pengalaman?

ketujuh apakah puncanya sehingga bekas pedana menteri iaitu tun Tun Ghaffar Baba menyatakan "boleh mengkritik raja" dan dalam waktu yang sama mike tyson umno A.K.A muhd mohd taib mengerah pemuda umno turun kejalanraya melakukan demo membantah raja dan mendesak raja hidup seperti rakyat biasa?

kelapan jika benar umno bela nasib org melayu mengapa ramai orang muda melayu gagal dalam penulisan jawi dan tiada penekanan dalam penulisannya jua seperti zaman gegemilang melayu menentang penjajah.

kelapan minta dengan jujur tetangkan mengapa proposal mantan pedana menteri ditolak oleh ratu elizabeth didalam salah satu projek rmk nya yang didalamnya tersenarai projek membangunkan orang melayu dan diminta diperjelaskan jika benar malaysiaku merdeka.

kesembilan kami sebagai rakyat buta tertanda-tanya kerna kami pernah hidup dalam keadaan saingan ekonomi yang cantik, nilai mata wang singapura dan malaysia tidak jauh besanya begitu jua dengan myanmar, vietnam dan thailand kita jauh di hadapan, kita jua dapat bersaing hebat dengan ekonomi jepun dan beberapa negara maju tetapi mengapa sekarang ekonomi kita hanya lebih elok dari somalia, jamaica, afrika dan mengapa negara yang serata ekonominya dengan kita jauh meninggalkan kita.

kesepuluh perjelaskan mengapa BPR tidak menjadi satu badan bebas tidak tertakluk dalam dalam badan kerajaan dan sejujur manakah pedana menteri kelima ku membenteras rasuah dan menjayakan islam hadhari dan mengapa isterinya tak bertudung?


sekian

No comments: