Apa Yang Terkini

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka Semua. Kah kah kah!!

Lintas Lalu Ke Parlimen

Sedang Diselenggara Semula. Padan Muka!!

Wednesday, August 8, 2007

Apa Itu Bahasa Dan Budaya

Bloggers itu "GOBLOK" kata si Zainuddin Maidin,
Bloggers itu "MONYET" kata si
Khairy Jamaluddin,
Sama hitam sama padan. Belum lagi sperm nyatakan yang lain-lain seperti "tiap-tiap bulan bocor" dan "wanita tidak berkerja" dan banyak lagi.

Nampaknya sekali lagi meraka cetuskan isu. Teringat sperm pada satu ketika sewaktu zaman indah dan bebas dari fikiran politikshit bahawa "BAHASA JIWA BANGSA", "KEPIMPINAN MELALUI TELADAN", "HENTIKAN PROVOKASI",

Jadi tak salahlah jika video clip "NERAGAKUKU" muncul tika ini. Begitu jua dengan isu selebriti muda yang terasa bodoh untuk bermain kata dalam bahasa melayu di hadapan VVIP. Dan begitu jua dengan komen sensitif hingga menggugat keegoan sistem diraja. Dan mengapa pekara ini terus berlaku? Adakah kerna golongan ini tak bersekolah atau terasa megah dengan kedudukan? Atau ada maksud yang tersendiri?

Rata-rata menyalahkan golongan ini. Namun di mata sperm mereka berani. Berani luahkan isi terpendam. Tertanda-tanya sperm, mengapa setiap kali pekara sensitif demikian berlaku dan makin keraplah golongan ini disalahkan? Mengapa?

Terkenang sperm pada Ustazahku yang jelita dulu (sekarang maybe makin jelita kot) kerna beliau pernah menyatakan sesuatu pada ku iaitu "Jika kita berakhlak rendah orangtualah yang dipersoalkan".

Tapi bukankah mereka itu keturunan yang datang dari orang-orang yang baik-baik dan mereka itu berpelajar jauh dan tinggi. Sudah pasti mereka tau mana salah mana buruk dan baik. Dimanakah silapnya? Oh mungkin salah guru di sekolah, ARGHH!!! Tak mungkin!!! Pasti salah mereka sendiri. Tapi apakah puncanya? Mengapa tidak satu pihak pun yang mahu membongkar puncanya? Adakah isu ini remeh. Tak berbaloi untuk berdebat? Atau tiada wang komisyen diketengahkan. Atau "buang masa larr nak pikir..jap lagi aku nak g meeting.." Atau pelbagai lagi alasan dan dalih serta helah yang muncul?

No comments: